Saturday, April 5, 2014

MIG-29SMT တိုက္ေလယာဥ္မ်ားအေၾကာင္း

MIG-29SMT သည္ ေဝဟင္စိုးမိုးေရးတိုက္ေလယာဥ္မ်ားျဖစ္သည့္ MIG-29B / SE (4 Generations) မ်ားကို open architecture avionic system မ်ားႏွင့္ တိက်လမ္းညႊန္ပဲ့ထိန္းလက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ပစ္ခတ္ႏိုင္သည့္ ဘက္စံုသံုးတိုက္ေလယာဥ္မ်ား (4+ Generations) မ်ားအျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္တင္ထားသည့္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ MIG-29 SMT တိုက္ေလယာဥ္မ်ားကို ၂၀၀၄-ခုႏွစ္မွ စတင္၍ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။

SMT ႏွင့္ သယ္ေဆာင္ပစ္ခတ္ႏိုင္ေသာ လက္ႏွက္မ်ား
MIG-29 SMT ရဲ႕အဓိကအခ်က္အလက္မ်ားကေတာ့--
 
(၁) တိက်လမ္းညႊန္ပဲ့ထိန္းလက္နက္မ်ား တပ္ဆင္ပစ္ခတ္လာႏိုင္ျခင္း။

(၂) multifunction multi-mode pulse-doppler Zhuk-ME ေရဒါတပ္ဆင္ထားျခင္း။

(၃) Open architecture avionic system မ်ားကိုအေျခခံထားသည့္ data exchange
multiplex channel (bus of MIL STD 1553B standard) မ်ားပါဝင္သည့္ စစ္ဆင္ေရးကြန္ျပဴတာမ်ား တပ္ဆင္ထားသျဖင့္ ဝယ္ယူသည့္ႏိုင္ငံမွ ေတာင္း
ဆိုမႈအလိုက္ ရုရွား (သို႔မဟုတ္) အျခားတိုင္းျပည္မ်ားမွ avionic system အသစ္မ်ားကို လြယ္ကူစြာ ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ ေပးႏိုင္ျခင္း။

(၄) ေလယာဥ္ေမာင္းခန္္းအတြင္းကို ယခင္သာမန္ဒိုင္ခြက္မ်ားအစား wide-screen MFI-10-6 MFD (10" x 6") Screen (၂)-ခု တပ္ဆင္ထားၿပီး၊ HOTAS စနစ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္း။

(၅) INS-GPS လမ္းညႊန္စနစ္မ်ား လမ္းညႊန္ထိန္းေက်ာင္းစနစ္မွာ ပါဝင္လာျခင္း။

(၆) ေလထဲတြင္ ေဝဟင္ဆီျဖည့္ေလယာဥ္မွ ဆီျဖည့္တင္းႏိုင္သည့္စနစ္ Inflight Refueling System ပါဝင္လာျခင္း။

(၇) ECM Pod မ်ားသယ္ေဆာင္ အသံုးျပဳလာႏိုင္ျခင္း။

(၈) ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္အတြင္း ေလာင္စာဆီပိုမိုသယ္ေဆာင္လာႏိုင္သျဖင့္ စစ္ဆင္ေရးအကြာအေဝးအား ပိုမိုခ်ဲ႕ထြင္လာႏိုင္ျခင္း

(၉) ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္မႈ နည္းပါးလာျခင္း။ - စသည္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

  
MiG-29SMT တိုက္ေလယာဥ္


 MIG-29SMT ကို လိုအပ္ခ်က္အရ အသစ္တည္ေဆာက္ႏိုင္သလို၊ မူလ MIG-29B, S, SE စသည္တို႔မွလည္း အဆင့္ျမွင့္တင္ႏိုင္ပါတယ္။ MIG-29 SMT သို႔ အဆင့္ျမွင့္တင္ရာတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားအတိုင္း အဆင့္ျမွင့္တင္ႏိုင္ပါတယ္။

SMT ၏ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္း
(၁) ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို အင္အားျဖည့္ျပဳျပင္၍ ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီႏွင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈသက္တမ္း ပိုမိုလာေစပါတယ္။

(၂) RD-33 Series-3 အင္ဂ်င္အသစ္ကိုတပ္ဆင္ေပးထားျခင္းေၾကာင့္ ျပင္ထိန္းသိမ္းစားရိတ္ႏွင့္ အသံုးျပဳမႈစားရိတ္ ပိုမိုသက္သာပါတယ္။

(၃) ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ကို ေျပာင္းလည္းကာ ေနာက္ေက်ာအား ခံုးလိုက္ၿပီး အပိုဆီတိုင္ကီမ်ား တပ္ဆင္ျခင္းစသည္တို႔ကိုလုပ္ေဆာင္လိုက္သျဖင့္ ေလယာဥ္ကိုယ္တြင္း ေလာင္စာဆီသယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈကို ပိုမိုျမွင့္တင္ေပးပါတယ္။

(၄) သံုးစြဲသူ၏ ေတာင္းဆိုမႈအရ ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္ကို ထည့္သြင္းေပးပါတယ္။

(၅) Avionic System မ်ား အဆင့္ျမွင့္တင္တပ္ဆင္ပါတယ္။

(၆) Weapon System အသစ္မ်ား အဆင့္ျမွင့္တင္၍ Precision Weapon မ်ားတပ္ဆင္ ပစ္ခတ္လာႏိုင္ေစပါတယ္။




 ကုန္က်စားရိတ္သက္သာမႈ
---------------------------
ေေေေေေေေေေ်ေေ

ေေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ ျပန္လည္ၾကံ႕ခိုင္မႈျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ RD-33 Series-3 အင္ဂ်င္သစ္ကို တပ္ဆင္ျခင္းအားျဖင့္ မူလ MIG-29B / SE မ်ား၏ ပ်ံသန္းမႈနာရီ (၂၅၀၀)နာရီ ႏွင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈသက္တမ္း (၂၀)ႏွစ္ မွ ပ်ံသန္းမႈနာရီ (၄၀၀၀)နာရီ ႏွင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္မႈသက္တမ္း (၄၀)ႏွစ္သို႔ တိုးျမွင့္သြားေစပါသည္။ preflight ႏွင့္ between-flights service မ်ားကို (၂၅)မိနစ္အတြင္း လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး၊ postflight servicing ကို (၄၅)မိနစ္အတြင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္သျဖင့္ combat readiness ပိုမိုေကာင္းမြန္ၿပီး၊ အၾကိမ္မ်ားစြာ ပ်ံသန္းတိုက္ပြဲဝင္ႏိုင္ပါသည္။ မူလ MIG-29B / SE မ်ားသည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ (၁၀၀)နာရီ (သို႔) ၁၂-လ ျပည့္တိုင္း periodic maintenance ျပဳလုပ္ေပးရန္လိုၿပီး၊ ပ်ံသန္းခ်ိန္ (၈၀၀)နာရီႏွင့္ (၁၅၀၀)နာရီ (သို႔မဟုတ္) ၉-ႏွစ္ ႏွင့္ ၁၂-ႏွစ္လွ်င္ တစ္ၾကိမ္ Overhaul ျပဳလုပ္ေပးရန္လိုအပ္ေသာ္လည္း၊ MIG-29SMT သည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ (၂၀၀)နာရီ (သို႔) ၂၄-လ ျပည့္တိုင္း periodic maintenance ျပဳလုပ္ေပးရန္ ႏွင့္ ပ်ံသန္းခ်ိန္ (၁၀၀၀)နာရီ (သို႔) (၁၀)ႏွစ္ ေရာက္မွ overhaul ျပဳလုပ္ေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။



 Zuk-ME ေရဒါ၏ စြမ္းေဆာင္ရည္
---------------------------------
Zhuk-ME ေရဒါဟာ ပစ္မွတ္ (၂၄)ခုကို တစ္ၿပိဳက္နက္ Detect ႏိုင္ၿပီး၊ ပစ္မွတ္ (၁၀)ခုကို တစ္ၿပိဳင္နက္ Track လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Zuk-ME ေရဒါ၏ ပစ္မွတ္ ေထာက္လွမ္းႏိုင္မႈမွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။

For 20m2 - detection range - 170km
For 15m2 - detection range - 158km
For 12.5m2 - detection range - 151km
For 10m2 - detection range - 143km
For 8.5m2 - detection range - 137km
For 3m2 - detection range - 106km
For 1m2 - detection range - 80km

   

 Zhuk-ME ေရဒါဟာ Su-30MKI အရြယ္အစားရွိ ေဝဟင္ပစ္မွတ္ကို ၁၅၈-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးတြင္လည္းေကာင္း၊ F-16 Block-52 / MIG-29 / Gripen / JF-17 အရြယ္အစားရွိ ေဝဟင္ပစ္မွတ္ကို ၁၂၀-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးတြင္လည္းေကာင္း အသီးသီး ေထာက္လွမ္း ႏိုင္ၿပီး၊ ၎တို႔အထဲမွ ပစ္မွတ္ (၄)ခုကို တစ္ၿပိဳက္နက္တည္း R-77 RVVAE ဒံုးပ်ံျဖင့္ ၁၀၀-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း၊ AEW&C အကူအညီျဖင့္ ၁၆၀-ကီလိုမီတာအကြာအေဝးအထိလည္းေကာင္း ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါတယ္။ R-27ER1/ET1 ဒံုးပ်ံျဖင့္လည္း ၁၀၀-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးထိ AEW&C အကူအညီျဖင့္ ၁၃၀-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးအထိ၎ ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါတယ္။

 
 Destroyer အရြယ္အစားရွိ ေရျပင္ပစ္မွတ္ကိုလည္း ၃၀၀-ကီလိုမီတာအကြာအေဝးမွ ေထာက္လွမ္းႏိုင္ၿပီး Kh-31AD သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၁၆၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း၊ Kh-31A သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၅၀/၇၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း၊ Kh-35E သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၁၃၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း၊ Kh-35UE သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၂၆၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါသည္။


ေရဒါစခန္းမ်ားအား Kh-31P ေရဒါဖ်က္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၁၈၅)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိ ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါသည္။


ေရျပင္/ေျမျပင္ပစ္မွတ္မ်ားအား Kh-29TE ေျမျပင္ပစ္ TV ပဲ့ထိန္းဒံုးပ်ံျဖင့္ (၃၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိလည္းေကာင္း၊ Kh-29L ေလဆာပဲ့ထိန္းဒံုးပ်ံျဖင့္ (၁၀)ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးထိ ပစ္ခတ္ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါသည္။ Kh-25MLE/MSE ေျမျပင္ပစ္ဒံုးပ်ံျဖင့္ (၄၀)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးထိ ပစ္ခတ္ႏိုင္ပါသည္။ ေျမျပင္တြင္ လႈပ္ရွားေနသည့္တင့္ကားအုပ္စုကို ၂၅-ကီလုိမီတာ အကြာအေဝးမွ ေထာက္လွမ္းသိရွိႏိုင္ၿပီး ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါသည္။

#Zhuk-ME ေရဒါအေၾကာင္းကို Post တစ္ခုအေနျဖင့္ သီးသန္႔ေဖာ္ျပပါဦးမည္။


 Laser Range-Finding- Infra-Red Search and Track System
-------------------------------------------------------------------
၎စနစ္သည္ ေလယာဥ္အေရွ႕ပိုင္းတြင္တပ္ဆင္ထားၿပီး ေလယာဥ္၊ သေဘၤာ၊ တင့္ကား၊ လူ၊ အေဆာက္အဦးမ်ားမွ ထြက္ရွိသည့္အပူလိႈင္းမ်ားကို ေထာက္လွမ္းၿပီး၊ Laser Range Finder ျဖင့္ (၁၉၂)ကီလိုမီတာအကြာအေဝးရွိပစ္မွတ္မ်ားကို တစ္ၿပိဳက္နက္တည္း (၂၄)ခုအထိ ေထာက္လွမ္းႏိုင္ပါသည္။ BVR Combat အတြက္ ၎စနစ္ကို MIG-29SMT တြင္ R-27ET1 ျဖင့္တြဲဖက္ၿပီး၊ ၁၀၀-ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးထိပစ္ခတ္ ေခ်မႈန္းႏိုင္ပါသည္။ အဆိုပါစနစ္သည္ ရန္သူ႔တန္ျပန္ေႏွာင့္ယွက္မႈလိႈင္းမ်ား ျပင္းထန္စြာထုတ္လႊင့္ထားသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္လည္းေကာင္း၊ ရန္သူ႔ stealth နည္းပညာသံုး ေရယာဥ္/ေလယာဥ္မ်ားအား ေထာက္လွမ္းရွာေဖြရာတြင္လည္းေကာင္း မ်ားစြာအသံုးဝင္ၿပီး၊ ရုရွားတိုက္ေလယာဥ္မ်ား၏ အဓိက အားသာခ်က္တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္




ေရဒါႏွင့္ အီလက္ထရြန္နစ္တန္ျပန္ေႏွာက္ယွက္မႈစနစ္မ်ား
---------------------------------------------------------
MIG-29 တြင္တပ္ဆင္ထားသည့္ ေရဒါႏွင့္ အီလက္ထရြန္နစ္တန္ျပန္ေႏွာက္ယွက္မႈစနစ္သည္ အခ်င္း ၃၂-ကီလိုမီတာအကြာအေဝးအတြင္းရွိ ေလယာဥ္၊ ဒံုးပ်ံမ်ားအား တန္ျပန္ေႏွာင့္ယွက္ႏိုင္ပါသည္။ အီလက္ထရြန္နစ္တန္ျပန္ေႏွာက္ယွက္မႈလိႈင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ရန္သူ႔တန္ုျပန္ေႏွာင့္ယွက္မႈလိႈင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ ေလယာဥ္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ေခ် ၁၀% ပိုမ်ားလာၿပီး၊ ရန္သူ႔ လက္နက္စနစ္မွ မိမိကို lock လုပ္ႏိုင္ေခ် ၂၀% ေလ်ာ့က်ေစၿပီး၊ ရန္သူ႔ဒံုးပ်ံမွ စတင္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ျခင္းမရွိေစရန္ ၆% ေလ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

 

                MSP-418K ၏ အလုပ္လုပ္ပံု ဗီဒီယို

 ပ်ံတက္ႏိုင္မႈအေလးခ်ိန္, (ကီလိုဂရမ္) : ပံုမွန္ - ၁၇၀၀၀ ၊ အမ်ားဆံုး - ၂၂၀၀၀
ကိုယ္ထည္တြင္းေလာင္စာဆီ သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ (ကီလိုဂရမ္) : ၄၂၀၀
အပိုဆီတိုင္ကီမ်ား (ကီလိုဂရမ္) : ၁ x ၁၅၀၀, ၂ x ၁၁၅၀
အမ်ားဆံုးလက္နက္သယ္ေဆာင္ႏိုင္မႈအေလးခ်ိန္ (ကီလိုဂရမ္) : ၅၀၀၀
အျမန္ႏႈန္း (မိုင္/နာရီ) : အနိမ့္ပ်ံ - ၁၅၀၀၊ အျမင့္ပ်ံ - ၂၄၀၀ (2.25 Mach)
အျမင့္ဆံုးတက္ႏိုင္သည့္ အျမင့္ေပ (မီတာ) : ၁၇၅၀၀
အေဝးဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္မႈ (ကီလိုမီတာ) : အပိုဆီတိုင္ကီမပါ - ၁၈၀၀
အပိုဆီတိုင္ကီ (၁)လံုး - ၂၄၀၀
အပိုဆီတိုင္ကီ (၃)လံုး - ၃၀၀၀ /
+ ေဝဟင္ဆီျဖည့္စနစ္ - ၆၀၀၀
အင္ဂ်င္ : RD-33 Series-3 (၂)လံုး
လက္နက္တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ေနရာ : ပံုမွန္ - ေတာင္ပံႏွစ္ဖက္ေအာက္
(၆) ေနရာ + ဝမ္းဗိုက္ေအာက္ (၁)ေနရာ
: တိုးခ်ဲ႕ - စုစုေပါင္း (၁၁)ေနရာ
(ထပ္တိုး (၂)စင္းတြဲ လက္နက္ပစ္စင္ -၄ ခု)
ေဝဟင္မွ ေဝဟင္ပစ္လက္နက္မ်ား : ျမင္ကြင္းလြန္ေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံ - R-77 RVVAE - (၆) စင္း
- R-27ER1/ET1 - (၂) စင္း
: တာလတ္ေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံ - R-27R1/T1 - (၂) စင္း
: တာတိုေဝဟင္ပစ္ဒံုးပ်ံ - R-73E - (၆) စင္း
ေျမျပင္/ေရျပင္ပစ္ပဲ့ထိန္းဒံုးပ်ံမ်ား : ေျမျပင္ပစ္အပူလိႈင္းရွာဒံုးပ်ံ - Kh-29T/ET - (၂) စင္း
: ေျမျပင္ပစ္ေလဆာပဲ့ထိန္းဒံုးပ်ံ - Kh-29L - (၂) စင္း
- Kh-25ML/MSE/MLE- (၂) စင္း
: သေဘၤာဖ်က္ဒံုးပ်ံ - Kh-31A - (၂) စင္း
- Kh-35E - (၂) စင္း
: ေရဒါဖ်က္ဒံုးပ်ံ - Kh-31P - (၂) စင္း
ဗံုးမ်ား : TV ပဲ့ထိန္းဗံုး - KAB-500Kr - (၄) လံုး
: ေလဆာပဲ့ထိန္းဗံုး - KAB-500L - (၄) လံုး

ပဲ့ထိန္းမဲ့လက္နက္မ်ား : ေရာ့ကတ္ေလာင္ခ်ာ - ဒံုး(၂၀) ပါ S-8 Pod - (၄) ခု
- S-24 Rocket - (၄) လံုး
: သာမန္ဗံုး - 500kg ဗံုး - (၈) လံုး /
ဗံုးမ်ိဳးစံု (၄၀၀၀-ကီလိုဂရမ္)


၎ေဆာင္းပါးကို Myanmar Airpower FB  မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ ကူးယူေဖၚျပခြင့္ေပးေသာ Admin ကိုလဲ အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါ။   ။

5 comments:

  1. တပ္မေတာ္အေနႏွင့္mig29smt ၁၀စင္းေလာက္ဝယ္ထားသင့္တယ္။ဘကုန္းေရတပ္ကိုေခ်မွဳန္းရမယ္။

    ReplyDelete
  2. Laser Range FinderေတြကMig-35ေတြမွာလည္းတပ္ထားတယ္Mig-35ေတြဆီမွာႏွစ္ခုတပ္ထားတယ္ေလယာဥ္ဦးပုိင္းမွာတစ္ခုေလယာဥ္ေတာင္ပံမွာတစ္ခုတပ္ဆင္ထားပါတယ္

    ReplyDelete
  3. မစ္ဂ္ ၂၉ အက္စ္ အမ္ တီ ေတြ အစီး ေလး ဆယ္ ေလာက္ အဆင့္ ျမွင့္ ျပီး ျပီဆို ရင္.... ေဂ် အိတ္ခ်္ ဆဲဗင္း ေတြ ၀ယ္ စရာ မလို ေတာ့ ဘူး လား.........ဗ်။ မစ္ဂ္ ေတြက လည္း ပင္လယ္ျပင္ စိုး မိုး ေရး လုပ္ႏိုင္ မယ္ ထင္တယ္ေနာ္...။

    ReplyDelete
  4. ရွ႐ွားကအေရးယူပိတ္ဆိုခံရတာျမန္မာနိင္ငံအတြက္ခြင့္အေရးပဲ s 300 လို၀ယ္ဖိုအခြင္အေရးပဲ

    ReplyDelete
  5. အခုလိုသိခြင္​့​ေပးတဲ့အတြက္​ ​ေက်းဇူးပါပဲ

    ReplyDelete